Dag 4: Hulpboswachter worden en patatjes!!! - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van shantiwelpen - WaarBenJij.nu Dag 4: Hulpboswachter worden en patatjes!!! - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van shantiwelpen - WaarBenJij.nu

Dag 4: Hulpboswachter worden en patatjes!!!

Door: Groep blauw

15 Juli 2015 | Nederland, Uitgeest

Woensdag 15 juli 2015

Dagverslag van Gabrielle, Mirthe, Lissie, Jasmijn, Marloes en Chiara.

Gabrielle:
We zijn met de bus naar de Hoep geweest en we zijn allemaal boswachter en we gingen winkelen en toen we in het gebouw waren toen gingen we patat eten 
Het leukst vond ik het winkelen.
Dat Rima alles pakten wat ze zag en de videoclip dat over het weer ging en een pelicaan vond ik grappig.

Mirthe:
Eerst zijn we naar een soort van bosmuzea geweest en toen gingen we een boswachtersoplijding gedaan. Daarna gingen we naar het winkelcenterem gegaan. Ik heb 2 leuke kussens en een kokos shampho.
Het winkelen was het leukst.
Het filmpje van het bezoekerssenterem (musea) vond ik grappig.

Lissie:
We zijn vandaag naar bezoekerscentrum de Hoep geweest. Daar hebben we een speurtocht gedaan door de duinen. Aan het einde kregen we een hulpboswachters diploma en daarna zijn we nog naar de winkels geweest.
Het leukste vond ik de speurtocht.
De grappen die in het bezoekerscentrum gemaakt worden vond ik grappig.

Jasmijn:
We gingen naar het bezoekerssenteren en naar het winkel senteren. We gingen een filmpje kijken oover het weer.
Ik vont het leuk om naar de winkels te gaan.
Ik vond het vilmpje grappig.

Marloes:
We hebben vandaag eerst een korte film gekeken en toen in het bos een speurtocht gedaan, alleen het regende wel. Dat was alleen niet zo leuk, maar daarna zijn we naar een winkelcentrum geweest en heb ik markerstiften en gewonen stiften en heel veel snoep gekocht. En we gaan dalijk een film kijken.
Rima valt altijd van de bank af. Dat is heel grappig.
Het is hier heel leuk en gezellig.

Chiara:
We zijn naar het bezoekerscentrum geweest en we hebben een film gezien over het weer. We zijn naar het bos geweest. We hebben toen 1 pissebet en 2 kikkers gevangen. Ik heb vandaag ook frietjes gegeten.
Ik vond het erg leuk dat we vandaag diertjes mochten vangen. Ik vond het winkelen ook heel erg leuk.
Maandag hadden we kampdoop. Er was ook een glijbaan gemaakt, waarmee ik in het water kon. Ik vond het erg leuk en grappig en ging als enige 3x achter elkaar.

Anouk en Lunara:
Vanochtend na het ontbijt zijn we richting bezoekerscentrum de Hoep gegaan. We moesten twee keer overstappen met de bus en nog een eindje lopen. Het regende ondertussen heel hard, dus iedereen had zijn capuchon op en liep snel door.
Bij de Hoep hebben we eerst met zijn allen een film gekeken in een bioscoop. Deze film ging over het broeikaseffect, de wind, de waterkringloop en de oorzaak van de verschillende seizoenen.
Na nog even in het museum te hebben rondgelopen gingen we in groepjes het bos in met een groene rugzak. We moesten de borden volgen en bij ieder bord een opdracht uitvoeren met een voorwerp uit de groene rugzak. Zo hebben we geleerd hoe we kunnen bepalen hoe hoog een boom is. Ook hebben we verschillende insecten gevangen en deze onder het vergrootglas bekeken. Dit was heel erg leerzaam en leuk. De kinderen hebben aan het einde van de speurtocht een hulp-boswachter diploma gekregen. Het was alleen jammer dat het zo hard regende.
Op de terugweg zijn we bij een winkelcentrum gestopt en hebben de kinderen even kunnen winkelen. Er is een jaarvoorraad aan snoep gekocht, leuke knuffeltjes en zelfs kussens. Ook de stiften van de Hema waren populair. Na de €5,- goed gespendeerd te hebben, zijn we weer terug gegaan naar het clubgebouw. Hier kon iedereen nog een spelletje spelen, voordat we lekker frietjes gingen eten! Er werd een berg friet op de tafels gegooid en iedereen kreeg ook een hamburger. In plaats van etiquette leren , mochten alle kinderen met hun handen eten.
Na het lekkere eten zijn we verschrikkelijke ikke 2 gaan kijken. Op zolder hebben we allemaal op grote gymmatten met onze slaapzakken gelegen en gezellig met z’n allen chips gegeten.
En nu is het tijd om lekker in slaap te vallen, want morgen staat er weer een gezellige, drukke dag op de planning!!

• 15 Juli 2015 - 21:54

Mathieu En Yvonne:

Hallo boswachtsters,
    Gaat dat even goed, nu hebben jullie ook al de superkracht 'shoppen' ontwikkeld. Knap hoor!
    En wat gezellig met z'n allen in de slaapzakken op zolder. Geniet er nog maar lekker van.

Groetjes en een dikke knuf voor Ilse,
    Papa en mama

• 15 Juli 2015 - 22:24

Giulio,Stefanie En Davide Baldassarri:

Lieve Chiara,

Wat een leuke stukjes hebben jullie allemaal geschreven! Zo te horen hebben jullie het allemaal heel erg naar jullie zin en jullie doen leuke dingen. We zijn ook erg benieuwd naar het boswachtersdiploma en naar alle verhalen.

Veel plezier nog, groetjes aan alle meiden en leiding.

Bacione grande,

Papa', mamma en Davide

• 15 Juli 2015 - 22:39

Jetje:

Lieve schattepatat,

Geweldig dat jullie zo'n lol maken ondanks het rot weer,maar wat lees ik nou met de handjes eten ??Wat nou netjes leren eten.....
    En ik ben jaloers ..verschrikkelijke ikke 2 kijken en ondertussen chipies eten, ik wil ook!!
    We missen je wel heel erg hoor. Loot mist haar dagelijkse knuffel en Wooly zijn kriebeltje op zijn koppie en wij ons kussie!
    Vandaag kregen we jou kaart deze vond ik het leukste ik hoopte al dat je deze zou sturen.
    dank je wel, heb je onze kaart al binnen?
    Je krijgt van iedereen stevige knuffels en nog heel veel plezier toe gewenst!
    100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000kusjes en meer
    Pepe en Meme, Lootje, Wooly.

• 15 Juli 2015 - 22:53

Mama Helene:

Dag eline,dank je wel voor je leuke kaart,waar heb ik die toch eerder gezien? Grapje
    het lijkt of je het naar je zin hebt,klopt dat? Ja he? Goed zo,dag schat( het is wel stil hier hoor)
    Met de groetjes van opa en oma.
    mama

• 15 Juli 2015 - 22:56

Bart:

Hoi zus

• 15 Juli 2015 - 23:00

Opa Jan En Oma Melchia:

Hallo Anne Fleur en Jasmijn, wat hebben jullie het toch gezellig, en wat hebben jullie ons een leuke kaart gestuurd.maakt nog veel plezier, en tot zondag.
    Heel veel groetjes en xxxxx van Opa Jan en Oma Melchia.

• 15 Juli 2015 - 23:33

Debbie:

Hallo lieve Marloes,
    wat doen jullie weer veel leuke en leerzame dingen!
    En jullie hebben er mooie stukjes over geschreven, zo kunnen we thuis precies volgen wat jullie allemaal voor leuks doen! Het is wel jammer dat t zo regent. Ik hoop dat het weer de komende dagen beter wordt. Geniet er nog maar van!
    Heel veel liefs van mama, papa en Daan.

• 16 Juli 2015 - 08:20

Hallo Lieve Anouk :