Zondag 8 juli - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van shantiwelpen - WaarBenJij.nu Zondag 8 juli - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van shantiwelpen - WaarBenJij.nu

Zondag 8 juli

Door: shantiwelpen

08 Juli 2012 | Nederland, Boskoop

Zondag 8 juli

We werden wakker en toen hebben we ochtend gymnastiek gedaan met Wendy op smurfen muziek.
Bij het ontbijt hadden we brood met vleeswaren en kaas en zoetigheid.
Na het aankleden en opmaken gingen we in de stortregen opzoek naar het smurfen toverboek van Grote Smurf. Door de wijken van Boskoop hingen toverboekbladen aan de bomen en palen.
Terug op het gebouw aangekomen gingen alle natte kleren op de waslijn en mochten we iets voor onszelf doen. Daarna hebben Gisela en Mireille hele lekkere tosti´s voor ons gemaakt. Na het eten hadden we een rustuurtje, en we vonden dat erg gezellig met elkaar. Na het rustuurtje zat Eline vast in de boom doordat de tak was afgebroken en toen heeft onze Leiding Inge haar heldendaad voor vandaag weer verricht en Eline uit de boom gered. Het middag programma was een spel met balonnen met zinnetjes en dat werd dan een liedje, boven hadden we smurfen dans spel op de wii en een knutsel om ons eigen instrumenten te maken. Daarna hebben we afgesloten met de liedjes die we voor de Grote Smurf hadden gemaakt voor zijn verjaardag. Bij het avond eten kregen we smurfen bloemkool en smurfnazie. Dus blauwe bloemkool en spinazie met een lekkere gehaktbal. Doordat wij zo goed hadden opgeruimd hebben wij een stip verdiend voor onze roze paddestoel. Nu zitten we met zijn alle bij elkaar om dit verhaaltje te schrijven.

Heel veel kusjes van de roze paddestoel ( Iteke, Eline, Ayse, Lissie en Safanne )

Vanavond hebben we een smurfen disco. Dan gaan we stoelendans doen, en andere leuke smurfen dansen. De kinderen hebben het naar hun zin en zien heel erg uit naar de rest van het kamp! We hopen dat het morgen mooi weer word zodat de kids lekker buiten kunnen spelen. Maar ze vermaken zich wel.

Groetjes Nicolet en Inge

Volg ons ook op Facebook en Twitter voor foto's en om op de hoogte te blijven van de nieuwste nieuwtjes!!

Facebook: http://www.facebook.com/welpenlv.satokokitahara.5
Twitter: https://twitter.com/Welpenlv

• 08 Juli 2012 - 17:59

Willemieke & Aloys:

Ha dappere regensmurfen!

Gargamel had zeker geprobeerd om het toverboek nat te toveren.... Maar de smurfen krijgen het toch wel voor elkaar!
    Rosan heeft net gebeld en heeft het ook leuk in Sneek. Ze hebben vandaag veel gezwommen (Dan wordt je toch nat...) en gingen een poppenhuis maken en misschien nog zeilen, want vanavond blijft het weer wel goed.

Groetjes en veel plezier maar weer,
    Mama Willemieke en papa Aloys

• 08 Juli 2012 - 18:30

Opa En Oma Overing:

Lieve Michelle, Opa is weer thuis en we volgen je. Veel plezier.

• 08 Juli 2012 - 18:53

Terra:

ik hoop dat het gezellig is en maar goed dat Eline uit de boom is gehaald was de disco leuk en heel veel gr. van terra.

• 08 Juli 2012 - 19:44

Heleen & Mike:

Hallo smurfjes, leuk om te lezen dat jullie het ondanks de regen toch erg naar jullie zin hebben! En die Eline, dat ze vast zat in de boom... Was het een hele hoge boom? We hopen dat ze niet bang was en gelukkig maar dat de brandweer niet hoefde te komen om haar er uit te halen! Goede leidsters, hoor! groetjes van mike en heleen (ouders Eline)

• 08 Juli 2012 - 19:46

Angelina Witte:

Lieve Roos en Floreanne,

Hoe is het nu in Smurfen land. Wel wat nattig heb ik begrepen. Maar toch vandaag een hoop leuke dingen gedaan en bijzonder gegeten.

Veel plezier morgen met wat minder regen. Als jullie een regenbroek/jas en kaplaarzen willen dan moeten jullie dat maar even aan de leiding doorgeven.

Dikke kus van papa, mama en William

p.s. Floor je zakgeld vonden we in je portemonnaie in de auto. Overleg maar even met Ilse.

• 08 Juli 2012 - 20:37

Karin & Sander:

Hoi smurfjes,
    Zo leuk om te zien en te lezen wat jullie allemaal smurfen!
    Doeg Karin & Sander (Lissie)

• 09 Juli 2012 - 08:27

Annette:

Lieve Carlijn en andere meiden,

Wat leuk om jullie berichtjes te lezen. Zo weten wij een beetje wat jullie allemaal meemaken.

Wij hopen op beter weer voor jullie!

Tot de volgende keer,
    veel liefs papa, mama & Ties

• 09 Juli 2012 - 14:10

Mary En Ronald:

Hoi Rebecca en andere smurfen!

Mmmm... blauwe bloemkool en smurfnazie, lekker! Dat moeten we thuis ook maar eens op tafel zetten...

Wat doen jullie leuke spelletjes zeg. Zo te lezen vermaken jullie je ondanks de regen heel goed.
    Bij ons was het zondag ook superslecht weer. Ik ging met Mieke naar Den Haag, maar we hebben de halve middag op een terrasje zitten schuilen onder een grote parasol!

Ik zal voor jullie duimen voor beter weer, oké?
    Knuffel van papa, mama & Nathan

• 09 Juli 2012 - 18:44

Anita & Frank:

Hallo lieve Julie en andere meiden,

Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben. Eten is geloof ik bij jullie een belangrijk onderwerp :-)
    Veel plezier vanavond bij de smurfendisco.

groetjes mama, papa en ChiChi

• 09 Juli 2012 - 18:54

Lieve Romy G:

He meid hoe gaat het daar in smurfenland. het is erg stil hier zonder onze kwebbelsmurf. kijk elke dag uit naar een nieuw verslag volgens mij hebben jullie super veel pret.

dikke kus mama papa
    giovanni quenten en de beestenboel

• 09 Juli 2012 - 20:32

Sanja En Wil:

Zo te lezen hebben jullie al het nodige meegemaakt. Hopelijk genoeg droge kleren bij jullie. Moreg wordt en beter weer. Geniet maar lekker van jullie weekje.

• 09 Juli 2012 - 21:00

Martine:

Lieve Frederique-smurf en de andere smurfjes.
    Lijkt me heerlijk dat smurfenmenu, Tobias zag de smurfnasie ook wel zitten!
    Leuke foto's op Facebook. Ben heel benieuwd of grote smurf heeft genoten van zijn verjaardag en de disco.
    Gelukkig vandaag niet zo veel regen, hoop dat het zo blijft, en dan warmer met meer
    Geniet er van, we kijken uit naar het volgende verslag.
    XXX papa, mama, Lilly en Tobias

• 09 Juli 2012 - 21:18

Pappa Safanne Terra:

Hallo Safanne en alle andere dames,

Volgens mij hebben jullie het helemaal naar je zin (en goed weer?) (Eeenuh; die kippen tijdens het eten kunnen natuurlijk door Gargamel worden verjaagd (of voeren jullie die ook stiekum ??)) En eten jullie nu blauwe eieren ??

Terra vroeg of ik een berichtje achter wilde laten - ze vind het natuulijk heel erg jammer dat je op de eerste dag al ziek naar huis moest. Terra heeft nog steeds hoge koorts maar houd zich prima al was ze natuurlijk veel liever bij jullie geweest! Natuurlijk hoopt ze wel dat jullie er een leuk kamp van maken met veel plezier!

• 09 Juli 2012 - 21:38

Opa En Oma Huurman:

Lieve Fleur we hebben het verslag gelezen en de foto`s bekeken.
    Nou we geloven dat het erg gezellig is.
    Nog veel plezier de komende dagen en morgen gaan we het volgende verslag weer lezen.
    Liefs en kus .oma

• 10 Juli 2012 - 09:02

Opa En Oma Ram:

Lieve Jullie en andere smurfen ik hoop dat de disco leuk was. En het weer beter wordt.Veel plezier jullie allemaal ,Jullie kusjes opa en oma